FANDOM

Więzienie Stanowe Fox River – więzienia dla mężczyzn położone w Chicago w stanie Illinois. Tam był uwięziony Lincoln Burrows i stamtąd z pomocą brata oraz szóstki innych więźniów udało im się uciec.

Historia Edytuj

Domniemany morderca brata pani wiceprezydent – Lincoln Burrows został osadzony w celi śmierci w Fox River, w oczekiwaniu na wyrok śmierci. Jego brat – Michael Scofield był jednym z projektantów, którzy zajmowali się odnawianiem więzienia. W związku z tym obmyślił skomplikowany plan mający na celu zebranie i wykorzystanie kilku osób, a następnie przygotowanie trasy ucieczki z zakładu.

Ciekawostki Edytuj

  • W rzeczywistości sceny do serialu nakręcono w więzieniu Joliet Prison w mieście Joliet w stanie Illinois. Więzienie to było czynne w latach 1858 - 2002, a producenci serialu mieli ogromne szczęście, że po zamknięciu Joliet nie zburzono go, ponieważ zawsze burzy się stare, zamknięte i nieczynne więzienia. Fox River jest prawie taki sam jak Joliet.
    • Budynki więzienne są podzielone na północne i południowe i każdy bok ma dwie części A i B. Na stronie południowej znajduje się administracja i przychodnia. Magazyn, który z czasem zamienił się w sale dla strażników, znajduje się w samym środku więzienia. Poza tym istnieje miejsce maksymalnej ochrony, w którym znajdują się osobne, małe cele, w których zamyka się skazanych na śmierć. Więzienie znajduje się przy trzech ulicach: English, Fitz i Percy i ma 4 wieże, które strzegą bez przerwy wszystkiego, co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki