FANDOM

Więzienie Sona – więzienia dla mężczyzn położone na peryferiach Panamy. Został tam uwięziony Michael Scofield w celu uwolnienia z niego Jamesa Whistlera dla Firmy.

Historia Edytuj

Sona ukazana jest w negatywnym świetle. Opuszczona przez strażników, od wewnątrz zarządzana przez Lechero – jednego z więźniów – jest bardzo niebezpiecznym miejscem. Dochodzi tam do incydentów, w wyniku których wiele osób traci życie. Lechero zabraniał więźniom samosądów i aktów przemocy, jednocześnie zmuszając ich do tego by wszystkie nieporozumienia załatwiali na dziedzińcu podczas walki, z której tylko jeden z adwersarzy może wyjść żywy.

Pomimo że w ścisłym więzieniu nie ma strażników pilnujących porządku, cały zakład jest pilnie strzeżony przez strażników znajdujących się na zewnątrz. Strażnicy dostarczają za mury więzienia żywność i wodę oraz wynoszą zabitych więźniów. Zasadą jest, iż każde wyniesione ciało jest przestrzeliwane pistoletem, a następnie zakopywane przy murach więzienia i żaden ze zgonów więźniów nie jest wyjaśniany. Również strażnicy więzienia posuwają się morderstw na więźniach, gdy wyjaśniają okoliczności próby ucieczki. Kontakt ze światem zewnętrznym miał w nim jedynie Lechero, który za pomocą bezprzewodowego telefonu stacjonarnego porozumiewał się z kierownictwem więzienia.

Ciekawostki Edytuj

  • W czwarty sezonie serialu okazało się, że Sona spłonęła.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki