FANDOM

Wentworth Earl Miller III – amerykański aktor, który wcielił się w postać Michaela Scofielda w serialu Skazany na śmierć.

Biografia Edytuj

Wentworth Miller urodził się 2 czerwca 1972 w Chipping Norton, w Anglii. Po ukończeniu studiów literatury angielskiej w 1995 roku na prestiżowym Uniwersytecie Princeton podróżował po świecie ze śpiewającą a cappella grupą The Princeton Tigertones. W 1995 roku przeprowadził się do Los Angeles, by spróbować swoich sił jako aktor, ale przez kilka lat nie udało mu się zagrać w żadnym filmie. Większą sławę przyniosła mu dopiero rola Michaela Scofielda w serialu Skazany na śmierć.

Dzięki castingom stacji telewizyjnej FOX, Wentworth Earl Miller III otrzymał możliwość wcielenia się następujące postacie:

Ciekawostki Edytuj

  • Wentworth Miller w 2013 roku publicznie oświadczył, że jest gejem. Tego samego dnia odmówił zostania gościem honorowym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Petersburgu ze względu na antygejowskie przepisy wprowadzone w Rosji przez rząd Władimira Putina.
  • Wentworth Miller pojawił się w uniwersum komiksów DC Comics produkcji The CW, wraz z Dominiciem Purcellem, Peterem Stormarem, Robertem Knepperem i Alem Sapienzą, którzy wspólnie grali w serialu Skazany na śmierć.
    • Kiedy producent orzekł, że potrzebują partnera dla Colda, z którym łączyłyby go braterskie relacje, z sojuszami i sporami. Mężczyzna miałby być postawny i porywczy, Wentworth zaproponował Dominica Purcella, który od razu dołączył do obsady serialu. [1]

Przypisy Edytuj

  1. http://www.swiatseriali.pl/seriale/skazany-na-smierc-309/news-skazany-na-smierc-wentworth-miller-zmienil-priorytety,nId,1828679

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki