FANDOM

Ósemka z Fox River – ugrupowanie składające się z ośmiu skazańców, które planowało i w większości uciekło z Więzienia Stanowego Fox River.

Historia Edytuj

Ugrupowanie zaczęło powstawać powoli, kiedy to Lincoln Burrows został skazany niesłusznie na karę śmierci za zabójstwo brata wiceprezydent. Jego młodszy brat, Michael Scofield postanowił zorganizować ucieczkę z więzienia i w tym celu dopracował idealny plan. Ostatecznie do wydarzenia dołączyło dziesięć osób, ale tylko ósemce udało się przejść przez mury więzienne. Charles Westmoreland zmarł podczas próby ucieczki, a Manche Sanchez został złapany. Za murami grupa ponownie się rozdzieliła, gdyż pozostawili Charlesa Patoshika, Davida Apolskisa i T-Baga, po czym rozpoczęła się ucieczka przed pościgiem. Uciekinierzy zdecydowali, że każdy powinien iść własną ścieżką i się rozdzielili, oprócz rodzeństwa. Początkowo głównym celem było zdobycie 5 milionow, aby zapewnić sobie lepsze życie, jednak nie było to łatwe. W międzyczasie agent FBIAlexaner Mahone łapał i mordował kolejno uciekinierów, w tym Johna Abruzziego, Patoshika i Apolskisa. Wiedząc o obecnych wydarzeniach, C-Note dołączył do programu ochrony świadków, bojąc się tego, co może zrobić agent Mahone.

Scofield i T-Bag po dłuższej ucieczce zostali jednak złapani i osadzeni w Sonie. Po ponownej ucieczce z więzienia i pracy dla Donalda Selfa, a następnie zniszczeniu Firmy, zespół został oczyszczony z zarzutów za sprawą Paula Kellermana. Mimo wszystko Michael zginął, ratując Sarę, a sam T-Bag jako jedyny nie uzyskał ułaskawienia. Udało mu się uciec, ale kilka dni później został złapany przez Breakout Kings.

Członkowie Edytuj

Lincoln Burrows HamBox

Fernando Sucre HamBox

Theodore Bagwell HamBox

Benjamin Franklin HamBox

Byli członkowie Edytuj

Charles Westmoreland HamBox

Manche Sanchez HamBox

John Abruzzi HamBox

David Apolskis HamBox

Charles Patoshik HamBox

Michael Scofield HamBox

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki